Interactiv

Am decis ca pe o scurta perioada de timp sa raspund intrebarilor cititorilor care nu au gasit raspunsul in aceste pagini sau inca au nelamuriri in domeniu. Pentru aceasta va invit sa folositi forma de Contact .

duminică, 5 iunie 2011

Propunere de revigorare a economiei

In ultima vreme lumea se intreaba tot mai des ce sa faca sa iasa din criza. Guvernul ne ajuta sa "iesim" aplicand taieri succesive care, nu neg, uneori pot fi binevenite. N-am vazut insa din partea lor nici o propunere concreta in sensul implementarii unor masuri care sa revitalizeze economia.

Inteleg si faptul ca politica e curva, faptul ca deja se gandesc la noile alegeri dar sunt multe alte organisme carora le place sa vegeteze in loc sa aiba initiativa. Ma indoiesc de faptul ca cei de la Camera de Comert s-ar obosi sa propuna IMM-urilor cursuri de mamagement sau marketing chiar si pentru sume modice care sa le acopere cheltuielile si sa le aduca un profit minim, facandu-si in acest fel simtita utilitatea.

Pentru Camerele de Comert din intreaga tara ar fi o revigorare a activitatii si in plus ar ajuta firmele in activitatea lor, invatandu-le cum sa-si promoveze imaginea, produsele si sa le ajute sa obtina noi contracte. Si ar fi ideal in acest moment pentru ca cei care au rezistat pana acum sa reuseasca sa se mentina in continuare pe linia de plutire.

Am sa va dau un exemplu. Am creat acum jumatate de an Vogue Europe. Am luat legatura cu multi patroni deoarece am lucrat candva in domeniu, invitandu-i sa-si faca publicitate gratuit. Site-ul este in sase limbi si curios este ca cei mai interesati au fost englezii care s-au inscris singuri. Multi romani nici nu au site-uri, nu inteleg macar motivul pentru care sa-si faca publicitate desi se vaita ca le-au scazut drastic vanzarile, ca au pierdut contracte.

Multe firme, indiferent de domeniul de activitate, au rezistat datorita cererii. Dar aceasta a scazut datorita crizei economice. Multi din acei patroni au cunostinte aprofundate in domeniul in care lucreaza si sunt foarte buni in ceea ca fac.

Dar niciodata nu le putem sti pe toate. Multi nu stiu cum sa isi faca publicitate in mod profesional, poate pana acum nici nu au avut nevoie de publicitate. Sa ne uitam la firme de confectii textile, incaltaminte sau accesorii. In anii trecuti aceste firme au fost presate de firme de renume sa produca pentru Europa.

Acum au scazut aceste cereri si in prezent, firme care pana mai ieri lucrau in sistem lohn la capacitate maxima au ajuns in situatia sa isi inchida portile. Nimeni nu le-a intins o mana de ajutor la acesti oameni care dispuneau de un personal cu experienta si care ar fi putut produce in continuare pentru export. Pentru asta aveau nevoie doar de indrumare pentru a-si face publicitate ca sa-si gaseasca noi clienti.

Firme care au lucrat pentru export sau in sistem lohn nu si-au facut nici macar un site. Si drept este ca nu au avut nevoie pana de curand, ei lucrand la capacitate maxima. La acesti oameni compartimentul de marketing a fost si este inexistent. Pierzand contractele, au ajuns in situatia sa inchida portile. Aici ar fi trebuit sa intervina Camerele de Comert in sprijinul firmelor.

Ma intreb cu aceasta ocazie ce face Ministerul Dezvoltarii reprezentat de Doamna Udrea. Ce a intreprins in sprijinul acestor firme? Macar acum in ultimul ceas ar trebui sa ia atitudine in organizarea unor cursuri sau seminarii prin care sa sprijine IMM-urile sa le invete cum sa isi faca publicitate, cum sa isi dezvolte afacerea prin mijloace moderne.

In strainatate, dupa crearea firmei, primul lucru pe care-l face un patron, este sa-si promoveze afacerea. Si asta ar trebui sa devina si la noi o regula. Sa stie lumea ca exista acel potential partener de afaceri, furnizor sau chiar beneficiar pentru noi materii prime. In acest fel fiecare firma ar avea un potential economic mai mare.

Aceste masuri ar da posibilitatea sa revigoreze economia si multe firme care acum abia supravietuiesc ar ajunge chiar sa intre pe piata externa. Cursuri de marketing si management ar trebui sa fie obligatorii pentru toti patronii, la fel si obligatia de a-si face cunoscuta prezenta pe piata printr-un site si eventual si prin alte forme de publicitate.

Revigorarea economiei ar duce la noi locuri de munca, asa cum ne dorim cu totii. Fiecare firma ar avea o responsabilitate in plus care ar fi in definitiv benefica pentru toata lumea. Prin crearea de noi locuri de munca si revigorarea economiei, ar beneficia in final tot statul care impoziteaza veniturile, lucru normal si logic.

Sunt firme care au in momentul acesta departament de marketing. Majoritatea insa din domeniul comert, distributie. Daca si celelate domenii de activitate ar beneficia de sprijin in organizare de marketing si management multe lucruri s-ar putea indrepta in Romania.

Am decis sa scriu acest articol pe blogul meu deoarece il lasasem in ultima vreme in paragina. Dar am decis sa adaug un link si pe blogul Doamnei Udrea. Consider ca este o idee buna si nu conteaza din partea cui vine daca se merita pusa in aplicare. Daca este vorba de binele Romaniei nu ar trebui sa conteze mai mult.